Již v roce 1960 byl poprvé použit termín „Počítačová Grafika“ a to
Williamam Fetterem, Fetter tímto spojením popsal svou práci pro firmu Boeing
Nicméně vůbec prvním komerčně dostupný grafický terminál přinesla
až firma IBM v roce 1965.
Na konci 60. let se konaly první konference a vznikly první obecně
přijímané standardy, především díky organizaci SIGGRAPH (A Special Interest
Group in Graphics), která vznikla v roce 1969 z iniciativy ACM (Association for
Computing Machinery). Od roku 1973 se konají pravidelné výroční konference
SIGGRAPH, které se staly jakýmsi veletrhem novinek v oblasti počítačové
grafiky, ať už jde o software či hardware.
Na konci 70. let se začaly rozšiřovat možnosti osobních počítačů a
s nimi i způsoby praktického využití počítačové grafiky. Na konci 80. let se 3D
grafika stala skutečností na SGI, počítačích, které byly později použity při
tvorbě prvních počítačem tvořených krátkých filmů v Pixaru. Od 80. let se v
počítačových systémech využívají symboly, ikony, obrázky a další grafické prvky
(souhrnně označované jako grafické uživatelské rozhraní) pro usnadnění a
zpříjemnění komunikace mezi uživatelem a počítačem.
Žádné komentáře:
Okomentovat